Tarcze 45 / 60 / 90

Tarcze to gra polegająca na rzucaniu do celów. Kolorowe kropki oddalone, w różnej odległości od pól tarcz, wyznaczają poziom trudności. Na początku należy ustalić punktacje dla poszczególnych kolorów planszy. Gra uczy koncentracji, kształtuje koordynację ruchową, w tym refleks i zwinność. Tarcza może być wykorzystywana do różnych wariantów zabaw w kole.

Warianty gry:

Kolorowe Pola
Każde pole tarczy jest odpowiednio punktowane. Zadaniem gracza jest rzucać woreczkiem z kolejnych kropek do poszczególnych kolorowych pól tarczy. Dla utrudnienia trzeba to robić kolejno, czyli od największego okręgu tarczy do samego centrum. Kto nie zaliczy danego pola nie otrzymuje określonych punktów. Gra może toczyć się równolegle, drużynowo. Na zakończenie sumuje się punkty i wyłania zwycięzcę.

Gra w zośkę
Uczestnicy gry ustawiają się na kolorowych kropkach, kładą woreczek na podbiciu stopy i kopią woreczkiem w stronę tarczy.

Kangury
Uczestnicy dzielą się na zespoły. Linią startu jest kropka, najbardziej oddalona od centrum tarczy, na której ustawiają się w rzędach. Na sygnał rozpoczęcia gry pierwsi zawodnicy wykonują skok z miejsca, a kapitan zakreśla kredą długość ich skoku. Linie te stają miejscem startu dla kolejnego zawodnika z drużyny. W ten sposób metą dla danego zespołu będzie pole tarczy, do którego zdołał doskoczyć ostatni zawodnik w zespole.

Pieniążek
Uczestnicy zabawy rysują linię startu oddaloną od tarczy w adekwatny sposób do poziomu trudności, po czym nie przekraczając jej starają się rzucić “pieniążkiem” (5zł, kamyk, woreczek) w środek tarczy. Wygrywa ten, kto rzuci najbliżej celu bądź w sam środek.

Instrukcja

Podsumowanie zapytania

0 szt.
Przejdź do podsumowania