Zegar 250x250

Nauka korzystania z zegara jak i obeznanie się z jego tarczą czy historią - to podstawowe umiejętności, jakie dziecko musi posiąść.​ Również znajomość cyfr rzymskich, biegłe posługiwanie się nimi - zapisywanie jak i odczytanie to rzecz grająca dużą rolę w przyszłości. Powyższa plansza ma za zadanie ułatwić przyswojenie tej wiedzy w jak najciekawszy sposób. Ponadto plansza może również służyć do wszystkich zabaw w kole.

Czas
Uczestnicy dzielą się na dwie drużyny. Dwoje uczestników z pierwszej drużyny staje na cyfrach zegara, jeden (wyższy) wskazuje godziny, drugi (niższy) minuty. Przeciwna drużyna podaje dowolną godzinę, z dokładnością 5 minut, np. 8.00, 11.25, 12.15. Zadaniem uczestników jest pokazanie jej na tarczy zegara.

Kalambury
Gracze dzielą się na dwie drużyny, każda z nich wybiera dwójkę swoich prowadzących. Do miseczki lub do worka wrzucają karteczki z zapisanymi różnymi godzinami. Leaderzy losują karteczki, mają 10 sekund na konsultacje tego, kto będzie pokazywał jaką cyfrę. Po upłynięciu wyznaczonego czasu prowadzący układają się w taki sposób by pokazać ułożeniem swoich ciał daną godzinę. Która drużyna wcześniej krzyknie, że wie i odpowiednio stanie na planszy, wskazując godzinę pokazywaną przez prowadzących - wygrywa.

Która godzina
Uczestnicy dzielą się na dwie drużyny. Dwoje uczestników z pierwszej drużyny staje na cyfrach zegara, jeden wskazuje godziny, drugi minuty. Druga drużyna siedzi do zegara tyłem, z wyjątkiem jednej osoby która stoi przodem do zegara i prezentuje za pomocą gestów, scenki opisujące określoną porę dnia, tą którą wskazują stojący na cyfrach zegara. Zadaniem siedzących tyłem do zegara jest odgadnąć którą godzinę wskazuje przeciwna drużyna

Skojarzenia
Uczestnik zabawy porusza się po okręgu w dowolnym tempie (w rytm muzyki, przeskakując z godziny na godzinę lub biegnąc). Na sygnał zatrzymuje się na cyfrze zegara. Pozostali uczestnicy muszą podać określenia związane z rzymskim znakiem, na przykład, jeśli zatrzymał się na XII - dwanaście, północ, dwudziesta czwarta, noc, ciemno, późno, hejnał z wieży, południe, grudzień, twelve, December. Drużyna ma na odpowiedź 9 sekund.

Niepewna godzina
Gracze siadają na cyfrach,przodem do środka zegara. Losowo wybrana osoba (wskazówka), chodzi na okoła zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Wskazówka dotyka wybranej osoby siedzącej na tarczy zegara. Wskazana osoba wstaje i po dotknięciu się plecami stając rozpoczynają bieg w przeciwnych kierunkach. Osoba, która szybciej okrąży zegar, siada na cyfrze z której rozpoczął się wyścig. Osoba która nie zdążyła zająć miejsca, zostaje wskazówką, i zabawa toczy się dalej.
 

Instrukcja

Podsumowanie zapytania

0 szt.
Przejdź do podsumowania